|
|
Autor |
Wiadomość |
lucky120
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy/Katowice Płeć: Politolog
|
Wysłany: Śro 18:42, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Posiadam wydrukowane to samo opracowanie co Daria. Jeśli ktoś ma brakujące rozwiązania to uprzejmie proszę publikować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wiki_g
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Śro 20:48, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
19. Sfery działalności polityki społecznej:
- praca
- warunki bytu
- kultura
- ład społeczny
1) ludnościowa
2) rodzinna
3) zdrowotna
4) mieszkaniowa
5) kulturalna
6) kształcenia
7) zatrudnienia
ochrony pracy
9) zabezpieczenia społ.
28. Formy budownictwa mieszkaniowego:
1) budownictwo indywidualne
2) budownictwo spółdzielcze
3) budownictwo komunalne
4) budownictwo czynszowe (TBS)
5) budownictwo przeznaczone na sprzedaż lub wynajem
29. Podstawowe funkcje mieszkania:
1) obronna – warunki bezpieczeństwa zamieszkania
2) biologiczna – człowiek w mieszkaniu realizuje funkcje biologiczne
3) społeczna – kontaktujemy się z rodziną, realizujemy funkcje społeczne
51. Rodzaje elastyczności rynku pracy
1) elastyczność zatrudnienia
2) elastyczność czasu pracy
3) elastyczność podaży pracy
4) elastyczność popytu na pracę
5) elastyczność płac
57. Elementy systemu aktywizacji długotrwale bezrobotnych:
1) system poradnictwa zawodowego
2) trening interpersonalny
3) psychologiczne wsparcie
60. Edukacja wobec procesów globalizacji:
1) rozwarstwienie przestrzeni społecznej
2) walka z dehumanizacją człowieka
3) rozwój społeczeństwa informacyjnego
4) przeciwdziałanie syndromowi wirtualizacji
5) ukształtowanie nowego modelu człowieka kreatywnego i skutecznego
6) zapobieganie wykluczeniom społecznym i kulturalnym
65. Europejski model edukacji – edukacja przez całe życie:
Uczyć się aby: wiedzieć, działać, być, wspólnie żyć.
66. Kompetencje kluczowe niezbędne w społeczeństwie wiedzy:
1) porozumiewanie się w języku ojczystym
2) porozumiewanie się w językach obcych
3) kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne
4) kompetencje informatyczne
5) umiejętność uczenia się
6) kompetencje społeczne i obywatelskie
7) umiejętność inicjatywy i przedsiębiorczość
świadomość i ekspansja kulturalna
69. Koncepcja kształcenia ustawicznego
Kształcenie ustawiczne jest procesem stałego odnawiania, doskonalenia, rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwającym w ciągu całego jej życia.
84. Modele niepełnosprawności:
1) model moralny (niepełnosprawność jako efekt zła i grzechu)
2) model charytatywnej opieki i filantropijnej pomocy (zaczęto tworzyć zgrupowania opiekujące się niepełnosprawnymi)
3) model medyczny (osoby niepełnosprawne powinny być traktowane jako specjalny przypadek medyczny, prowadzono na nich eksperymenty medyczne)
4) model społeczny (model ten dąży do pełnej integracji ze społeczeństwem, normalizacja sytuacji osób nps)
85. Istota i podstawowe założenia Standardowych Zasad
Wyrównywania Szans Osobom z Niepełnosprawnościami
Wyrównywanie szans – proces dzięki któremu wszelkie systemy i instytucje, usługi, informacje, dokumenty są dostępne dla osób nps.
86. Bariery aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych:
- mentalne
- fizyczne
- ekonomiczne
- architektoniczne
- edukacyjne
88. Typy integracji osób niepełnosprawnych:
1) Widoczni ale zaniedbani (nisko rozwinięte kraje)
2) Niewidoczni ale zadbani (średnio rozwinięte kraje)
3) Widoczni i zadbani
- nauczanie
- zatrudnienie
- usprawnienie lecznicze
- zabezpieczenie społeczne
91. Pojęcie i zakres rzeczowy pojęcia patologia społeczna:
Patologia jest jedną z kwestii społecznych.
1) Problem dotyczy większych grup i zbiorowości
2) Piętrzenie się krytycznych sytuacji
3) Odbierane jako zjawisko zakłócające nieprawidłowy rozwój
4) Jest źródłem napięć społecznych
5) Wymaga mobilizacji działań we wszystkich skalach
92. Przyczyny zachowań i zjawisk patologicznych:
1) Endogenne – tkwią w człowieku, wewnętrzne
2) Egzogenne – osłabienie więzi kontroli społecznej, więzi społecznej, zewnętrzne
93. Linie ubóstwa i metody ich wyznaczania:
Relatywne linie ubóstwa – linia relatywna definiuje ubóstwo względne, czyli bieżące. Przedstawiają jak się mają nasze dochody do 50% przeciętnych wydatków gospodarstw domowych w naszym kraju.
Linie ubóstwa subiektywnego (LPL). Subiektywne linie ubóstwa ustalane są przez ekspertów na podstawie badań ankietowych, zawierających pytania o poziom dochodów lub wydatków, jaki – zdaniem respondentów – umożliwia zaspokojenie potrzeb uznanych przez nich za niezbędne.
proszę )
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez wiki_g dnia Śro 20:50, 27 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lucky120
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy/Katowice Płeć: Politolog
|
Wysłany: Śro 23:19, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Brak słów, by wyrazić wdzięczność Niech Bóg Ci w dzieciach wynagrodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Małgorzata
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Wto 20:27, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ma ktoś 44, 59 i 78? : >
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
karolajna
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Śro 7:30, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
44. Obszar ingerencji państwa wobec zatrudnienia i rynku pracy.
Do najważniejszych elementów ingerencji państwa wobec zatrudnienia i rynku pracy możemy wyróżnić działania:1) służące wzrostowi popytu na siłę roboczą, 2) kształtujące podaż na siłę roboczą.
W dziedzinie dążącej do zwiększenia liczby miejsc pracy możemy wyróżnić następujące kierunki działań:
a) Subwencjonowanie płac i zatrudnienia, mające na celu utrzymanie albo zwiększenie jego dotychczasowego poziomu w przedsiębiorstwach prywatnych
b) tworzenie nowych miejsc pracy w sektorze państwowym w myśl specjalnych programów zatrudnienia
c) popieranie szeroko rozumianej przedsiębiorczości, tworzenie nowych miejsc pracy w sektorze prywatnym poprzez popieranie małych i średnich przedsiębiorstw, lokalne inicjatywy wzrostu zatrudnienia oraz pomoc w tworzeniu własnych zakładów przez bezrobotnych lub zagrożonych bezrobociem
d) roboty publiczne
Oprócz działań mających na celu zwiększenie popytu na siłę roboczą w ramach polityki zatrudnienia stosuje się również działania ograniczające jej podaż. Wyróżniamy tu:
a) Zmniejszenie rozmiarów zasobów siły roboczej poprzez wcześniejsze emerytury, wydłużenie okresu kształcenia i służby wojskowej
b) Zmniejszenie liczby godzin pracy, głównie poprzez wydłużenie urlopów i zatrudnienie w niepełnym wymiarze czasu pracy.
Umowy międzynarodowe dają możliwość przemieszczania się rzeszy ludzi w poszukiwaniu pracy, na ich mocy mogą oni legalnie pracować w różnych krajach. Daje to potencjalne możliwości zmniejszenia bezrobocia, nie jest jednak jak się okazuje w praktyce skutecznym instrumentem walki z bezrobociem. Dane statystyczne wskazują, że jedynie 2% poszukujących pracy za granicą to bezrobotni.
78. System organizacyjny ochrony zdrowia w Polsce.
Uczestników systemu można podzielić na następujące kategorie:
a) świadczeniobiorców – czyli pacjentów
b) instytucję ubezpieczenia zdrowotnego pełniącą funkcję płatnika – czyli NFZ
c) świadczeniodawców:
- zakłady opieki zdrowotnej, które można podzielić ze względu na organ założycielski na publiczne (SPZOZ) i niepubliczna ( NZOZ)
- praktyki lekarskie, lekarsko-dentystyczne, pielęgniarskie oraz położnych
- apteki
- innych świadczeniobiorców
d) organy kontroli i nadzoru :
- Państwową Inspekcję Sanitarną ( sanepid)
- Inspekcję Farmaceutyczną
- Wojewodów i działających przy nich wojewódzkie centra zdrowia publicznego oraz konsultantów wojewódzkich w poszczególnych specjalnościach medycznych
e) Ministerstwo Zdrowia: które wytycza kierunki polityki zdrowotnej kraju oraz posiada uprawnienia kontrolne, a także działających przy nim konsultantów krajowych w poszczególnych specjalnościach medycznych.
59.
koszty i skutki bezrobocia
koszty bezpośrednie: wydatki z Funduszu Pracy, koszty pomocy społecznej dla bezrobotnych i ich rodzin, koszty wcześniejszych emerytur i świadczeń przedemerytalnych, koszty utrzymania instytucji w zakresie obsługi bezrobotnych
koszty pośrednie: ulgi i zwolnienia fiskalne dla inwestorów, luka podatkowo-ubezpieczeniowa, luka czynników wytwórczych(PNB), koszty bezrobocia w "szarej i czarnej" strefie gospodarki.
negatywne skutki społeczno-psychologiczne i moralne: pogorszenie standardu życia, zagrożenie egzystencji, zagrozenia w sferze psychicznej jednostki, zakłócenia w życiu rodzinnym, szkody moralno-etyczne, zjawiska patologii społecznej, zapięcia i konflikty społeczne.
pozytywne aspekty społeczno-ekonomiczne: postawy wobec pracy, racjonalizacja zatrunienia, wspomaganie procesow restrukturyzacji, racjonalizacja wyboru kwalifikacji i zawodu.
proszę
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Małgorzata
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Śro 13:31, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Bóg zapłać dobry człowieku. : )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nat
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Śro 20:41, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Czy godzina egzaminu 12.00 aktualna? w Popiołku?
Z góry dzięki za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monia
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z zadupia. Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Śro 20:47, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A dlaczego miałaby być nieaktualna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monia
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z zadupia. Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Czw 0:55, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
vvikig napisał: |
świadomość i ekspansja kulturalna
|
ekspresja kulturalna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nat
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Czw 2:38, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nigdy nic nie wiadomo a ja lubię się spóźniać, więc wolałam się upewnić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gosia
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Czw 7:17, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
wielkie sorry ze nie pisze tego posta pod odpowiednim tematem, ale przed dniem jutrzejszym nikt by go chyba nie przeczytal ^^ ale zalezy mi na czasie.. czy jesli nie oddam tych bzdet z infy i zalicze po sesji dopiero, to co oni mi wpisza?? 3 czy 2+ ? czy ktos ma tez moze zamiar oddac to po sesji? z gory dzieki za odp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Natalia Paszkowska
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Knurów Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Czw 11:12, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
hmm nie wiem co oni Ci wpiszą,ale jak ja byłam u Neffe to mówiła że Ci którym nie zależy na średniej i zaliczać będą później, mają sobie na tych karteczkach domyślnie wpisać 3..tak ja słyszałam;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roksana
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Czw 12:46, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Gosia, niespodzianka!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doniak
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Czw 13:09, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Podczas ostatnich ćwiczeń z PSiG mgr Grzywna wspominał o konsultowaniu z dr Zrałek pytań egzaminacyjnych. I po naszych negocjacjach.. z przymrużeniem oka zarzucił kilkoma hasłami które "powinniśmy umieć".
Triada Bismarkowska- tytuły ustaw
Struktura pomocy społ w polsce
koszyki żywnościowe
coś z systemem mieszkaniowym
ubóstwo absolutne
zakres pol społ wg Szuberta
Kwestia społ
Flexicurity
Może wam się przydać Ktoś ma coś więcej.?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Doniak dnia Czw 13:10, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcior
Administrator
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice Płeć: Politolożka
|
Wysłany: Czw 13:24, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Może ktoś się orientuje lub słyszał od innych roczników: ile dr Zrałek daje pytań i jak to wygląda? lejemy wodę, czy bardzo konkretnie odpowiadamy, krótko i treściwie jak u prof Wróbla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|